maandag 7 januari 2013

Feliz ano novo!

Het is zover, 2013 heeft een schitterende start gemaakt en 2012 was écht een jaar om nooit meer te vergeten! Zo haalde ik mijn diploma orthopedagogie, bevond ik mij een maand in het geweldige Thailand, had ik fantastische momenten met vrienden en familie, startte ik met de opleiding ´internationale samenwerking noord-zuid`, beleefde ik een superinteressante en feestrijke twee maanden in Leuven, en vertrok ik voor een onvergetelijk avontuur naar Brazilie! Na een dikke twee maanden in dit uber-hotte land kan ik nog steeds met alle overtuiging zeggen dat ik het hier ongelofelijk naar mijn zin heb!
Qua stage liepen de reguliere projecten allemaal af midden december, en worden terug opgepikt eind februari/begin maart. In deze tussenperiode zijn Nik en ik begonnen met een vakantiewerking voor de kinderen van Cobepa, en we kunnen wel spreken van een succes. De eerste twee activiteiten wisten we welfs rond de 20 kinderen op te trommelen! We voetballen samen (jaja, sporty ik...beter gezegd: ik coordineer), zwemmen, doen strandspelletjes, zitten uren op een fiets/in een auto om alle kinderen te bereiken, en beleven veel fun samen!  Soms is het enkel wat moeilijk om de energie te blijven vinden onder hoge temperaturen en met een Braziliaans tempo van levenswijze, maar ik doe mijn best!
Eveneens hebben we een mooi videoproject afgerond (resultaat te bewonderen op youtube/facebook) voor jongeren in het buitengewoon onderwijs in Belgie. Het heeft ons enorm veel tijd gekost om alles te filmen, maar wees maar gerust: we hebben ook  veel fun gehad en dit omgezet in een hilarische blooperfilm!
 In februari ga ik deftig aan de slag met mijn bachelorproef, deze zal draaien omtrent de opgestarte vakantiewerking. Graag zou ik hebben dat deze volgend jaar wordt verdergezet door studenten en dus ga ik een soort van draaiboek maken. Qua theorie wordt deze gekoppeld aan kinderarbeid, initiatieven van de overheid, verschil vakantiewerking Belgie-Brazilie,...
Qua vrije tijd heb ik zeker ook niet te klagen, om eerlijk te zijn: ik beleef de tijd van mijn leven hier J. Dit komt mede doordat ik hier een Braziliaan aan den haak heb geslagen, waarvan ik reeds de hele familie ken, die meer gentleman is dan gelijk welke Belg en waarvan ik droom om een toekomst mee op te bouwen! (nee ik WEIGER om te denken aan 30 april)
 
Zo heb ik de afgelopen weken heel veel tijd doorgebracht in Salvador, ondertussen een soort van `thuisstad`geworden, en dat bevalt me best wel. Heb reeds alle toeristische plaatsjes leren kennen, de zoo (yes, I`m crazy about zoo), zijn we naar de meest paradijselijke stranden ooit geweest, het lekkerste eten en de beste caipirinha`s (en pintjes) gegeten en gedronken, de lokale bowling getest, in een hangmat geslapen (gevolg: nog meer muggenbeten dan anders), de Brazilianen manillen aangeleerd en zitten spelen tot de zon opkomt, oudejaar gevierd op een fantastische locatie, nieuwjaar ingezet op een even fantastische locatie,... en ga zo maar verder!
 
En deze geweldige periode kent geen eind (opnieuw: nee ik weiger om te denken aan 30 april, het enige lichtpunt is om jullie allemaal terug te zien), want binnen een week vertrek ik op een nieuwe reis van mijn leven: RIO DE JANEIRO en FOZ DE IGUACU: que legaaaaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten